יוגה לנשים

מתלבטת אם כדאי לכם להתחיל לתרגל יוגה? לא בטוחה אם תרגילי היוגה יצליחו להשיג את מטרת האימון שהצבת לעצמך? במאמר הנוכחי נרחיב על כל היתרונות הבריאותיים של יוגה לנשים, אך כמובן מדובר על יתרונות משמעותיים וחשובים מהם כל אחד יכול ליהנות – בין אם מדובר על מבוגרים או ילדים.

הפחתה בכאבי שרירים

היוגה נשענת ברובה על תנוחות ותרגילים גופניים הכוללים כפיפה, הימתחות, הישענות, פיתול וכו' של שרירים ואיברים שונים בגוף, כלל התרגילים הללו מאפשרים לכל מתאמנת לשלוט על עוצמת התרגיל שהיא עושה, וכן במקביל לשפר ולשכך את תחושות הכאב שלרוב מתבטאות בגב, צוואר, פרקים ואזורים אחרים בגוף. 

הורדת רמות לחץ וחרדה

תרגילי היוגה משלבים אימון פיזי ומנטלי כאחד, כך שתרגול יוגה לנשים יסייע מאוד גם בהורדת רמות הלחץ והחרדה אם אלו עולים כתוצאה מקריירה תובענית, חיי משפחה מורכבים, תקופת לימודים לחוצה וכל סיטואציה אחרת בה האישה חשה שהלחץ הנפשי משפיע על שגרת היומיום שלה.

שיפור הבריאות הגופנית

תרגול קבוע במסגרת קורס יוגה יסייע לשפר באופן משמעותי את בריאות הגוף, כך שהשרירים יהיו גמישים יותר, המערכות השונות בגוף יתפקדו בצורה טובה יותר ולכל אלו מצטרפות גם תחושות רגיעה ושלווה שהיוגה עזרה להעלות במהלך התרגול הקבוע.

שיפור איכות הנשימה

ביצוע תרגילים ותנוחות נכונות ביוגה מתבסס על נשימה נכונה שטובה לגוף, אם במהלך התרגול ואם במהלך היומיום. הודות לכך כל אישה יכולה לאמץ כמה תרגילי נשימה חשובים וטובים שיסייעו לה להכניס אוויר בצורה טובה יותר לגוף, וכך להשפיע באופן חיובי על הגוף מבחינה פיזית ונפשית.

הקלה במהלך חודשי ההיריון באמצעות תרגילי יוגה לנשים

יוגה מומלץ מאוד לנשים הרות כדי להקל על מיחושי הגוף במהלך תקופה זו, וכן לקבל את הכלים הנכונים להתמודד עם תחושות לא נעימות בגוף ובתודעה בזמן ולאחר הלידה באמצעות תרגילי התעמלות לנשים בהריון.