סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים הכרחיים לפעילות התקינה של מערכת העיכול שלנו. מדובר על רכיבי תזונה המצויים באופן טבעי בפירות, ירקות, דגנים, קטניות, זרעים ואגוזים, לכן כל אחד יכול לצרוך אותם בצורה ישירה. אך לא מעט אנשים, מתקשים להגיע לכמויות המספקות, היות והתזונה המערבית ענייה לרוב בסיבים מסוג זה. האופציה הטובה ביותר להשלמת החסר, היא באמצעות תוספי תזונה העשירים בסיבים איכותיים שנספגים בקלות, ואינם מנפחים את הבטן או גורמים לתופעות לא רצויות במערכת העיכול. בצורה כזו, כל אחד יכול ליהנות מפעילות תקינה של מערכת העיכול, ללא עצירויות או גזים לא רצויים.

מהי חשיבותם של סיבים תזונתיים?

היום ניתן לשמוע על לא מעט אנשים, אשר בוחרים לצרוך סיבים על בסיס יומיומי. ניתן להוסיף את הסיבים ליוגורט, לסלט או לשתות אותם עם כוס מים או מיץ. המטרה היא להשלים את הכמות היומית המומלצת, על מנת ליהנות מתחושה קלילה ונעימה יותר לכל אורך היום. מעבר לכך, כדאי לדעת כי צריכה יומיומית של סיבים, מפחיתה באופן ניכר את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ובמחלות לב וכלי דם. מעבר לכך, צריכה יומיומית של סיבים תזונתיים מפחיתה את רמות הכולסטרול, מאזנת את רמת הסוכר בדם, מעניקה תחושת שובע ומאפשרת את הפעילות התקינה של מערכת העיכול. מחקרים רבים מראים כי אנשים הצורכים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, מפחיתים את היקפי הגוף שלהם, ככל הנראה כתוצאה מצריכה קלורית נמוכה יותר, המושגת באמצעות תחושת השובע. כמו כן, כדאי לדעת כי פירוק של סיבים תזונתיים במעיים, גורם לתסיסה המיטיבה עם פלורת החיידקים הטובים, אשר מסייעים בהפחתת דלקות במעי.

לסיכום, כל מי שמעוניין להבטיח לעצמו גוף בריא, קליל ומאוזן יותר, חייב לצרוך כמות מספקת של סיבים איכותיים. ניתן להשלים את הכמות, באמצעות תוסף תזונה בקנייה בבית מרקחת אונליין.