מה עושים כשיש התקף חרדה? כך תחזרו לשליטה

התקפי חרדה הם רגעים פתאומיים של פחד, לחץ או חרדה. הם עשויים להשפיע על הגוף ממש כמו שהם משפיעים על הנפש. אנשים רבים חווים התקפי חרדה מדי יום והתקפים אלו באים לידי ביטוי לרוב בקשיי נשימה, הזעת יתר ודפיקות לב חזקות. ישנם מקרים שאנשים העידו על תחושה ממשית של התקף לב או שבץ אך זה למעשה התקף חרדה. 

אתם בטח שואלים את עצמכם איך מתודדים עם התקף חרדה

התקפי חרדה יכולים להיות מפחידים מאוד אם לא יודעים כיצד לטפל בהם וכיצד לנהוג כאשר חווים אותם. הנה כמה דוגמאות לשליטה בהתקפי החרדה שלכם:

תרגלו נשימות

היפרוונטילציה הוא תסמין ידוע בהתקפי חרדה, דבר שיכול להגביר את תחושת החרדה. במהלך התקף החרדה נסו לשלוט בנשימה שלכם. נסו להתרכז אך ורק בנשימות שלכם ונשמו בצורה קבועה. כאשר אתם נושמים פנימה ספרו ארבע שניות וכשאתם מוציאים אויר החוצה ספרו 2 שניות. החזרתיות בנשימות תעזור לכם רבות להשתלט על מה שמתחולל בכם. 

מצאו משהו להתרכז בו

אנחנו לא מתכוונים לקריאת ספר או צפייה בסרט. אנחנו מתכוונים לדמיון מודרך. חשבו על חפץ או דבר מה שלא מצית בכם חרדה ונסו לדמיין אותו בצורה כמה שיותר מדויקת. לאחר שתדמיינו אותו, תוכלו לראות כיצד התקף החרדה נעלם אט אט ואתם מרגישים עצמכם שוב. 

למדו עוד על טיפול בחרדה באתר של מעיין ביטון

איפה אתם הכי רגועים?

מכיוון שהתקף חרדה לא ממש קובע איתכם שעה בו הוא מופיע, התקף חרדה יכול להופיע בכל מקום ובכל שעה. כלומר, גם אם הוא תופס אתכם במקום העבודה כל שאתם צריכים לעשות זה לעצום את העיניים וללכת ישירות אל המקום שמרגיע אתכם. לא משנה איפה אתם, מצאו את הפינה השקטה בה אתם יכולים להתרכז כמו שצריך במקום המרגיע שלכם.