קוביות בבטן

ייתכן שזאת עונת הרחצה אך קוביות בבטן הן בהחלט אחד מהיעדים היותר נחשקים הן בעבור גברים והן בעבור נשים המעוניינים לחטב את גופם לקראת הקיץ. בפוסט הבא שלפניכם ארצה לגעת בכמה מהדברים או העובדות הכי מעניינות לגבי העניין כך שלא יישאר בידכם שום שאלה בלתי פתורה וללא תשובה

שררי הבטן שלנו מורכבים ממספר שרירים וניתן לחלק אותם לשרירים צדיים לשריר רוחבי ולשריר ישר.

שמותיהם הם שריר הישר בטני שהוא בעצם השריר העיקרי האחראי לקוביות בבטן, מצדדיו יש האלכסונים גם הפנימיים  וגם החיצוניים ולבסוף, באזור הבטן התחתונה את שריר הרחב בטני הבנוי בדיוק כפי ששמו מרמז – באופן רוחבי מתחת לטבור.

למעשה שריר הישר בטני בנוי באופן כזה כך שלא צריך הרבה בכדי לראות את הקוביות ולמעשה מה שרובנו זקוקים או צריכים לעשות בכדי לחשוף את השריר זה סה"כ לרדת באחוזי השומן. למדו איך מורידים כרס.

אם נחזור כמה שנים אחורה אז אולי חשוב להזכיר כי מודלים של יופי הם עניין של אופנה כך שלפני שנים רבות ולמשל בעידן הרנסנס, דווקא מראה מרופד ומלא יותר, עגלגל ורך היה נחשב ליפה יותר ושימש דוגמא וסממן לבריאות ולעושר. 

הרציונל שעמד מאחורי התפיסה היה כי למעשה מזון לא היה קל לשימור, לגידול, לרכישה ואלו אשר יכלו להרשות לעצמם, מטבע הדברים היו אמידים יותר. 

כיום המצב הפוך, ודווקא רזון ומראה אתלטי הינם סימן לעושר ולרמת חיים גבוהה לצד מודעות ואיכות חיים.

אם נחזור לנושא הפוסט, אזי כי קוביות בבטן הם פונקציה של בעיקר אחוזי שומן נמוכים ואימון שרירי הבטן. דווקא בנקודה זאת רצוי להתעכב משום שרבים מאמינים ובטעות, כי תרגול בנפח גבוה עשוי להיות הפתרון למראה חטוב ואסוף אך האמת רחוקה מכך. למעשה מינוני אימון גבוהים מדי עלולים להוביל להאטה בקצב התאוששות השרירים וכתוצאה מכך לחבל בתהליך של בניית השרירים כתוצאה מהאימון.

ניתן לסכם כי שרירי בטן כמו כל שריר צריכים תרגול באופן מספק, מנוחה והתאוששות לשם התפתחות תקינה ומשטר תזונה קפדני אשר יתמוך בהפחתת אחוזי השומן כך שניתן יהיה לראות את השרירים הבולטים באופן מספק.