האם יש פתרון לאכילה רגשית

פתרון לאכילה רגשית

אכילה רגשית הינה תופעה שמאפיינת לא מעט אנשים, שאינם יודעים להתמודד עם הרגשות השליליים שלהם. אנשים אלו פונים לאוכל על מנת לחוות נחמה, פיצוי או הקלה, במידה והם חווים תחושות של שעמום, כעס, חרדה, מתח ועוד. כתוצאה מכך, רבים מהם סובלים מאכילת יתר, המובילה לרגשות שליליים נוספים, כגון גועל, בושה ואשמה. מדובר על לופ שלא פשוט לצאת ממנו, היות והרגשות האלו מובילים מחדש לאכילה רגשית וחוזר חלילה. כתוצאה מכך, אנשים רבים סובלים מהתקפי זלילה בלתי נשלטים, פגיעה קשה בדימוי העצמי וכמובן השמנת יתר ובעיות בריאותיות נוספות, הנובעות מכך. החדשות הטובות הן, שניתן להתמודד עם אכילה רגשית, באמצעות למידת הכלים והשיטות השונות, לצורך התמודדות עם רגשות שליליים.

מהו הפתרון לאכילה רגשית?

חשוב להבין כי אכילה רגשית נוצרת כתוצאה מאינטראקציה של שנים ארוכות, בהן ההורים מקשרים לילד בין רגשות שליליים לבין אוכל. למשל, הורים רבים מציעים לילדים שלהם סוכריות או ממתקים לאחר נפילה או ברגעי שעמום, דבר שמקשר עבורם את האוכל להתמודדות עם רגעים קשים בחיים. לכן על מנת להתמודד עם הבעיה שנוצרה, יש צורך לשנות דפוסי התנהגות. למשל, במקום להיכנס לבולמוס של אכילה מופרזת ובלתי נשלטת בעקבות מצבים של לחץ בעבודה או משבר בזוגיות, יש צורך למצוא פעולות אחרות שניתן יהיה לבצע במקום. כלומר, הפתרון לאכילה רגשית הוא ללמוד להתמודד עם הרגשות השליליים בצורה יעילה ומיטיבה יותר, במקום לזלול כמויות עצומות של אוכל. חשוב לאבחן אצל כל אחד את הטריגרים שלו, אשר גורמים לו לאכילה רגשית. לאחר מכן, ניתן ליצור דפוסי פעולה חדשים ובריאים יותר.

לסיכום, אכילה רגשית אינה גזירה משמיים, אלא ניתן להתמודד עמה באמצעות טיפול מתאים. החוכמה היא להפריד בין האוכל לבין רגשות שליליים.

לעוד מידע בנושא, בקרו באתר https://anaisbaskin.com/

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

אולי גם יענין אותך...