כאב גב תחתון

כאבי הגב השכיחים ביותר נובעים מהדיסק בעמוד השדרה התחתון. אזור זה הוא הפגיע ביותר ולעתים קרובות הראשון שנפצע. הדיסק הוא מבנה קשיח, גמיש, שעלול להינזק מתנועות חוזרות ונפילות. הדיסק יכול גם לבלוט או להיקרע עם פציעה או מאמץ פתאומי.

העלייה במספר המקרים של כאב גב תחתון היא בעיה רצינית. ישנם גורמים רבים שיכולים לגרום לכאבי גב וחשוב להבין אותם כדי שניתן יהיה לתת טיפול טוב.

כאבי גב תחתון. הם בעיה נפוצה שאנשים מתמודדים איתה בחייהם והיא יכולה להיות מופעלת על ידי דברים רבים. עלינו ללמוד לזהות את הסימפטומים של כאבי גב תחתון כדי שנוכל למצוא את הסיבה ולמנוע את זה מלהתרחש בעתיד.

כאבי גב הם אחת התלונות השכיחות ביותר שאנשים מתמודדים איתם. זוהי בעיה נפוצה מאוד שיש והיא משפיעה על אנשים רבים לאורך זמן. בעקבות כאבי גב תחתון אנשים מפסדים ימי עבודה ונמנעים מפעילויות מסוימות, כאבי גב יכולים לפגוע ברמת החיים של הרבה אנשים.

אילו גורמים מגבירים את הסיכויים שתסבלו מכאבי גב תחתון?

כאבי גב תחתון נוצרים ממגוון סיבות, אך ישנם גורמים שיכולים לעלות את ההסתברות שבגללן תסבלו מכאבי גב תחתון והם:

  • חוסר פעילות גופנית או פעילות גופנית מופרזת
  • ישיבה ממושכת על כסא
  • פעילות גופנית מופרזת
  • סחיבת דברים כבדים
  • עייפות – היעדר בחוסר שעות שינה.
  • יציבה לא נכונה
  • מצב נפשי או רגשי קשה
  • צריכה מופרזת של אלכוהול
  • עישון
  • השמנת יתר

טיפ מאיתנו: אם אתם יודעים שאתם סובלים לעיתים קרובות מכאבי גב תחתון, נסו לשנות משהו באורח החיים שלכם (למדו תרגילים לכאבי גב תחתון). הימנעו מעישון ואלכוהול. נסו לתגבר בפעילות גופנית נכונה ובמידה, הקפידו לבצע את התרגילים בצורה נכונה. במידה ואתם עובדים שעות רבות ביום מול מסך מחשב, עצרו מדי פעם ותדאגו להלך בבית ולבצע תרגילי מתיחה. ככה תוכלו להפחית בצורה ניכרת את הכאבים.