הפרעה דו קוטבית

הפרעה דו קוטבית

מאניה דיפרסיה או בשמה המקצועי הפרעה דו קוטבית מדומה פעמים רבות לרכבת הרים בתוך לונה פארק. המחלה מאופיינת במצבי קיצון המתחלפים במצבים מאנים. המחלה מופיעה בשכיחות דומה אצל שני המינים: נשים וגברים.

איך מתאפיינים מצבי דיכאון ומצבי מאניה בהפרעה דו קוטבית?

דיכאון של אדם הסובל מהפרעה דו קוטבית מאופיין בשינויים בתיאבון, הפרעות שינה, מצב רוח ירוד, האטת חשיבה, מחשבות מייאשות וחוסר יכולת לחוות הנאה. אין ספק שכאשר מדובר על מאניה דיפרסיה תסמינים ברורים קיימים לזיהוי, והם יכולים להימשך על פני תקופה של בני שבועיים לחודש. לעומת זאת, מצב מאני מאופיין בפעילות מרובה, הפחתה בכמות שעות השינה, תחושה של אנרגיות גבוהות עד לכדי מצב שבו האדם מרגיש אי שקט קיצוני. בנוסף, מצב מאני מאופיין במצבים כמו בזבוז כספים מוגבר והתנהגות מינית מוגברת. תגובה כזו יכולה להימשך לפחות שבוע.

שלבים ורמות חומרה של המחלה

המצב המאני והדכאוני גם יחד מובילים לעתים להיווצרות של מחשבות שווא. למשל, כאשר האדם נמצא תחת דיכאון המאפיין הפרעה דו קוטבית הוא יכול לחשוב שמערכות גופניות מסוימות לא פועלות כמו שצריך או מחשבות שווא של עוני וזה בניגוד מוחלט למציאות. כשהאדם במאניה הוא יכול לחשוב מחשבות גדלות, מחשבות כי יש לו כוחות על וכמובן שהמצב הזה מגדיר את חומרתה של המחלה.

זיהוי טיפול של מאניה דיפרסיה

תמיד יש חשיבות מאוד גבוהה לזיהוי מוקדם והתחלת טיפול ללא דחיה. במצבי קיצון הטיפול חייב להיעשות במסגרת אשפוז ובמצבים שבהם החולה לא מהווה סכנה לעצמו או לאחר  ניתן לטפל בקהילה. התרופות אותן נוטלים חולי מאניה דיפרסיה נקראות תרופות מייצבות מצבי רוח. קיים צורך לתת מענה לשני הקטבים כמובן. כיום גם נהוג לעשות שימוש בתרופות נוגדות פסיכוזה מהדור החדש שנמצאו יעילות מאוד.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

אולי גם יענין אותך...

פתרון לאכילה רגשית

האם יש פתרון לאכילה רגשית

אכילה רגשית הינה תופעה שמאפיינת לא מעט אנשים, שאינם יודעים להתמודד עם הרגשות השליליים שלהם. אנשים אלו פונים לאוכל על מנת לחוות נחמה, פיצוי או

קרא עוד »
סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים הכרחיים לפעילות התקינה של מערכת העיכול שלנו. מדובר על רכיבי תזונה המצויים באופן טבעי בפירות, ירקות, דגנים, קטניות, זרעים ואגוזים, לכן כל אחד

קרא עוד »