קושי בהתעוררות

שנת לילה היא דבר חשוב מאוד. אדם אשר איננו ישן טוב במהלך הלילה מכל סיבה באשר היא, יסבול במהלך היום מתחושת עייפות, מחוסר אנרגיה, מחוסר מוטיבציה ואף מכאבים גופניים שונים. בעולם אידאלי כל אדם היה מתעורר בצורה טבעית בתום מחזור השינה שלו. אולם, אנו חיים בעולם שבו לא פעם אנו נדרשים להתעורר עוד טרם השלמנו מחזור שינה בשל מחויבות שונות כגון: עבודה, ילדים ועוד. כאשר מתעוררים באמצע מחזור שינה בשל אילוצים שונים, לרוב מרגישים מאוד עייפים לאורך היום כולו. יתכן מאוד שישנם היטב במהלך היום, אך העובדה שהתעוררתם טרם נגמר מחזור השינה שלכם, תגרום לאותה עייפות להכביד עליכם.

קשה לכם להתעורר?

אם אתם מרגישים שאתם מאוד מתקשים להתעורר בבוקר בשעה שכיוונתם אליה את השעון המעורר שלכם, יתכן מאוד שפשוט לא השלמתם מחזור שינה ולכן מומלץ לקבל ייעוץ בנושא שינה. השינה שלנו מורכבת ממחזורי שינה אשר חוזרים על עצמם כל 90 דקות. המחזורים הללו מורכבים משני שלבים כאשר לכל שלב ישנה פעילות מוחית אחרת, הורמונים אחרים שמופרשים בגוף, פעילות שרירים אחרת ועוד. כאשר מתעוררים באמצעו מחזור שינה מתקשים מאוד להתעורר. על מנת להתעורר ללא קשיים ועל מנת לא לחוש תחושת עייפות, כדאי מאוד להשלים את מחזור השינה שלכם. 

כיצד תשלימו מחזור שינה?

על מנת לוודא שאתם משלימים את מחזור השינה שלכם ומתעוררים רק בסופו, ניתן להעזר כיום במחשבון מחזור שינה. מדובר על מחשבון אשר מאפשר לכל אדם לתכנן את השינה שלו בצורה האידאלית עבורו. לאדם בוגר נחוצים כ5 או 6 מחזורי שינה מדי לילה בכדי לחוש רענן ולא עייף כאשר הוא מתעורר בבוקר ועל כן, באמצעות מחשבון שינה ניתן לתכנן את השינה שלכם באופן שבו תתעוררו בדיוק לאחר שנגמר מחזור שינה ולא באמצע מחזור שינה, בהתאם לשעה שאתם צריכים להתעורר בה.

.