חרדת קהל

חרדה היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שאנשים מתמודדים איתה בחיי היומיום שלהם. זה יכול להיות מתיש ויכול לגרום למגוון השפעות שליליות על הרווחה הנפשית, הרגשית, הפיזית והחברתית שלנו. ישנן דרכים רבות ושונות להתמודד עם חרדה אך חשוב לציין שאין 'כדורי קסם' לטיפול בחרדה. . רשת טובה ותומכת של חברים ובני משפחה יכולה לעזור לך להתמודד עם החרדה. הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר ההתקדמות שלך היא על ידי ביצוע השלבים המפורטים להלן: שמירה על סביבה בטוחה – משמעות הדבר היא שעליך למצוא דרכים להימנע ממצבים הגורמים ללחץ מיותר, כגון קונפליקטים עם אחרים או מצבים מתוחים מדי לנוחות. עד כאן לגבי חרדה באופן כללי – אך מה לגבי חרדת קהל?

מהי חרדת קהל?

חרדת קהל היא מצב של לחץ, שוק ולעתים אפילו “קיפאון” של הגוף שלנו, אשר מגיב בצורה זו כאשר אנו חווים מצב שאינו רגיל לנו, שאנו מתרגשים ממנו יתר על המידה ואיננו יודעים כיצד להתנהל באותה סיטואציה. כך למעשה אנשים רבים העומדים מול קהל נקלעים למצב של חרדת קהל או חרדה בעמידה ודיבור מול קהל. ההתרגשות עולה לסף שאינו מאפשר להוציא מילה מהפה, או גורמת לכך שנשכח חלק מהדברים שנצטרך ו/או נרצה לומר. כמו כן ייתכן והדרך שלנו להתמודד עם זה תהיה ללכת הלוך ושוב על הבמה או להסתכל על הרצפה ולא על הקהל אך ידוע לכל כי זה יפגום באיכות של ההרצאה/השיח מול הקהל, ישדר את הפחד והלחץ לקהל ולכן לא יהיה נכון ומקצועי.

כדי לטפל בנושא החרדה מול קהל עדיף להתחיל מדיבור מול קהלים קטנים יותר, לאחר מכן הולכים וגדלים ולצבור ניסיון בנושא. כמו כן חשוב לעבור הדרכת NLP לעמידה מול קהל שבוודאי תוכל לסייע לכם בנושא.

לפרטים והרשמה: https://mycampus.co.il/